Isnin, 16 April 2018

Acer mula catat keuntungan selepas 7 tahun; Industri Permainan PC penyumbang utama



Acer kini telah mula kembali mencatatkan keuntungan setelah tujuh tahun mengalami defisit dan semua ini disebabkan oleh perkembangan industry permainan PC yang semakin meluas.

Fokus Acer terhadap segmen permainan PC nampaknya telah memberikan pulangan terhadap perniagaan Acer secara keseluruhannya. Penumpuan Acer terhadap segmen ini bermula pada tahun 2016 yang lalu apabila mula memperkenalkan laptop Predator yang mengkhususkan pada permainan PC.

Pertaruhan ini nampaknya membuahkan hasil apabila dalam jangka masa dua tahun, laptop-laptop Predator ini mampu menjana keuntungan buat Acer sungguhpun di dalam keadaan jualan PC di seluruh dunia yang semakin suram. Menurut Bloomberg, peranti-peranti permainan PC Acer telah membawakan keuntungan sekitar 13 hingga 15 peratus.
Segmen permainan PC amat kompetitif memandangkan ia turut disaingi oleh pengeluar-pengeluar utama lain seperti Asus, Dell Alienware, Razer dan juga MSI. Pun begitu, Acer telah menunjukkan kemampuannya di dalam segmen apabila menawarkan peranti yang berkuasa tinggi pada harga yang amat munasabah.
Laman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan